Saturday, March 7, 2015

Damansara Yow!

Alhamdulillah, pindah jugak aku harini. Dari pukul 2.30 ptg aku balik rumah, solat, tidur jap, kemas sikit2 lagi barang2 aku dan chow: into the new house.

Actually aku pun mati akal macamana nak keluar ni sebab aku betul2 dah nekad nak keluar rumah. Tak tahan aku weyh. Mujur la akak umah ni willing untuk tolong aku pindahkan barang. Tarima kaseh Kak Su!

So pindah2 barang, sampai jahanam beg traveler aku baru beli haritu. Ngahahaha. Padan muka, sumbat lagi baju banyak2 dalam tu, dengan buku yang maha banyak, memang berat la ceritanya. Sekali nak angkat, putus handle dia. Ganas betul. So goodbye traveler bag, i put you into garbage house. Dah kaya sikit nanti aku beli je beg baru. Lolololol.

Ok, first impression aku pasal Damansara:  sesak sikit dari rumah lama aku and jauh sikit dari tempat kerja aku. So lepas ni sila bersiap awal ye cik Bai'e!

First impression pasal rumah baru aku? Saya bagi 4 sabun Daia. Ok la, rumah ni bersih, wangi, kemas and i love it. Cumaaaa masa aku tengah kemas2 sikit bilik dan dapur, dapur tu fail sikit la. Hahahaha. Tapi better dari rumah lama aku which benda rosak, kakak aku buat bodoh, aku lagi la buat bodoh. Kekekeke. Bilik aku? Niceeeeee, i loike sebab bilik nii baya sama macam rumah lama aku, tapi include bil air and elektrik. And pay less, sebab rumah lama bil air dan elektrik aku yang bayar. Sebulan mau cecah RM150. Why so banyak? Sebab.... duduk kondo ni bil air dia lum sum semua and dia divide sama rata dengan semua residen blok tu. Instead kau pakai air tu sikit tapi still kena bayar RM70 (minimum yang aku pernah bayar) kat management. Paling best ialah, 2 tilam aku seorang, 2 almari aku seorang.  Ada ruang besar untuk solat, golek2 sambil baca buku, and buat video sing a song! :P  :P   :P

Housemate aku? Dia baik, lembut orangnya dan comel. Kekeke. Kak Su nama dia. Aku tak tanya pulak umur dia berapa, tapi aku hentam je panggil akak. Hahaha. Dia dah ada boyfren, so pembaca lelaki tuh, sila jangan nak menggatal.

So tu je for now. Aku gembira. Harap rasa ini terus bersarang dalam hati aku. Nak bersawang pun takpe sebab aku gumbira.

Till then

No comments:

Post a Comment