Thursday, March 8, 2012

Dugaan Maha Besar...

today is the day where mood swinging occurs... then, dengar pulak cite member yang Bai'e akan dok 1 umah nan dorang, salah seorang daripada yang duduk tu tarik diri sebab ada masalah kewangan.. so, nak bayar duit deposit xlepas sebab dia pun bukan orang senang.. then, Bai'e risau kalau yang lagi sorang pun akan tarik diri sebab masalah yang sama.. 4 orang dalam rumah maha besar nak cekau mana RM2900? Bai'e sedar nak start life baru bukan senang, even masa mula-mula jadi college student Bai'e terkontang-kanting sebab sebelum nie memang bergantung penuh dengan ibu-bapa.. dan sekarang, perlukan a loottttttt of money nak duduk rumah sewa.. tak termasuk perabot asas yang perlu dibeli... 1 hal kat situ...

second, terkejut besar bila tiba-tiba class fund tak cukup.. banyak yang hilang entah ke mana.. cakap mungkin senang 'kita boleh trace duit tu' tapi kerja keras orang-orang yang kumpulkan duit tu, berniaga demi nak pastikan budak-budak kelas tak perlu bayar banyak untuk party akhir tahun.. xternilai tau.. lagipun, kitorang ramai, tutors yang bakal dijemput, admin, Clinical Instructors, bukan 10, 20 orang.. boleh jadi 100 orang.. nak bagi makan apa masa party tu? nasi lemak n air kosong? takkan la...

third, aduhai... ini la akibat bila jadi BAIK SANGAT kan??? Bai'e incharge untuk class T-shirt.. masalahnya ialah, Bai'e BUKAN JENIS IKUT KEPALA SENDIRI... dah nama 1 group, so do the job as 1 group walau mereka yang lain-lain tak membantu pun... menyusahkan orang lagi ada la... ok, forget the story... now, co-member untuk incharge T-shirt kelas Bai'e suruh proceed je dengan printing baju walaupun kitorang boleh dikatakan boleh print baju, cuma  masalah ni berkaitan dengan class fund... sebab niat di hati nak refund balance duit baju ke class fund.. tapi kalau baju pun harga genap-genap dengan apa yang diorang bayar, nak refund camner?

sekarang ni, tengah pikir cara terbaik untuk settle kan semua nie... esok, Bai'e akan cuba bincang dengan budak-budak kelas tentang baju.. dan kalau boleh minta sedikit belas ihsan tambah duit demi pastikan party kami berjalan dengan lancar.. dan kalau ada yang rasa cara Bai'e menyusahkan, Bai'e akan ambil alih semua termasuk bab-bab kutip duit.. Bai'e tak minta tolong sesiapa pun.. cuma minta sedikit support kepada semua yang menjadi sumber kekuatan Bai'e.. doakan semuanya berjalan dengan lancar.. amiin..

p/s : maaf kepada yang rasa kerja ni semua membuang masa semata-mata.. Bai'e nak yang terbaik untuk semua.. itu je.. apa gunanya nama 1 group, tapi keputusan bukan dari 1 group??

No comments:

Post a Comment